• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ansökan nu eller vänta?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Illa...800K blanco och krediter. 2 ff där en försvinner i Maj och en i Oktober. 2,8 UC-score. 390K inkomst, en bit över 400K fr.om April.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917
? Vad är problemet då. 2.8 i UC är väl kanon? Eller ja ganska så.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917
Vad är målet? Varför söker du inte nu btw?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 889
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Illa...800K blanco och krediter. 2 ff där en försvinner i Maj och en i Oktober. 2,8 UC-score. 390K inkomst, en bit över 400K fr.om April.

Försök dra ut på det istället för att ansöka nu. Skatteåterbäringen kommer i April.

1. Jämka nästa lön för att få mer netto (Fick tips om att man kan göra det via en god samarit här): https://www.skatteverket.se/privat/...jamkning.4.71004e4c133e23bf6db8000110771.html

Situationer när du kan behöva jämka

  • har ränteutgifter
2. Ring och ansök om betalningsfria månader överallt i Mars. Sen betalar du bort Credigo/easycredit med dom pengarna.

Bank Norweigan kan erbjuda betalningfri månad
Klarna kan göra det
Din mobiloperatör kan göra det
Elbolaget kan göra det
Re:member kan göra det om man ringer

Nu vet jag inte vad du har, men ta betalningsfria månader överallt (många kan erbjuda det), ring varje bolag där du får räkningar i från.
Sen använda extra pengarna du får från jämkningen/betalningsfria månader till att bli av med credigo/easycredit så dom inte rapporterar in.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Bra UC absolut men blanco vs inkomst kan ställa till det. Målet kortsiktigt är att samla ihop några skitlån (bl.a Easycredit, Credigo och BN) samt att betala bort två kreditkort och på så vis sänka månadskostnaden. Tanken är sedan att amortera extra på övriga lån med målsättningen att bli skuldfri om ungefär 100 år :D
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Jämkar redan och kommer således inte få tillbaka många kronor på skatten.

Betalningsfria månader är faktiskt ett sätt jag funderat på. Kan bli en eventuell utväg för att få bort Easycresdit och Credigo.

Försök dra ut på det istället för att ansöka nu. Skatteåterbäringen kommer i April.

1. Jämka nästa lön för att få mer netto (Fick tips om att man kan göra det via en god samarit här): https://www.skatteverket.se/privat/...jamkning.4.71004e4c133e23bf6db8000110771.html

Situationer när du kan behöva jämka

  • har ränteutgifter
2. Ring och ansök om betalningsfria månader överallt i Mars. Sen betalar du bort Credigo/easycredit med dom pengarna.

Bank Norweigan kan erbjuda betalningfri månad
Klarna kan göra det
Din mobiloperatör kan göra det
Elbolaget kan göra det
Re:member kan göra det om man ringer

Nu vet jag inte vad du har, men ta betalningsfria månader överallt (många kan erbjuda det), ring varje bolag där du får räkningar i från.
Sen använda extra pengarna du får från jämkningen/betalningsfria månader till att bli av med credigo/easycredit så dom inte rapporterar in.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 889
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Jag skulle invänta 20 mars och söka betalningsfria månader på allt du kan. Lyckas du inte med att få loss för att betala bort easycredit/credigo, så då kanske slänga iväg en Advisa/lendo innan dom rapporterar 27e-30e mars för april månads uppdatering. Ha lite is i magen till det är räkningsdags och se vad du kan göra.

Sen uppdateras ju UC runt 15 mars, vilken innebär att dina uc som du har kvar blir ytterligare en månad äldre och betyget kan gå ner något om du har tur. Så länge du inte dragit på dig något i Februari som syns.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Tack för feedback!
Jag kommer inte lyckas få bort dessa enbart med hjälp av betalningsfria månader. Det är vissa av de jag har som tillåter det, långt ifrån alla dock. UC-betyget kan absolut förbättras någon tiondel. Tror dock inte det har någon större inverkan. Ska ta en halv dags funderare innan jag bestämmer mig haha


Jag skulle invänta 20 mars och söka betalningsfria månader på allt du kan. Lyckas du inte med att få loss för att betala bort easycredit/credigo, så då kanske slänga iväg en Advisa/lendo innan dom rapporterar 27e-30e mars för april månads uppdatering. Ha lite is i magen till det är räkningsdags och se vad du kan göra.

Sen uppdateras ju UC runt 15 mars, vilken innebär att dina uc som du har kvar blir ytterligare en månad äldre och betyget kan gå ner något om du har tur. Så länge du inte dragit på dig något i Februari som syns.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Några tankar om förutsättningarna? Förutom en hygglig UC högt belånad i relation till inkomsten. Kommer det ställa till det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp